UBER

Awatar użytkownika
krzlew
Posty: 101
Rejestracja: 2015-02-16, 11:57

UBER

Postautor: krzlew » 2016-08-08, 16:31

Witam,

czy jest tu ktoś kto jeździ na stałe bądź dorywczo dla Ubera?
Prosiłbym o priv ewentualnie o opinie odnośnie tej formy zarobku w temacie.

Chciałbym się podjąć tam pracy jednak mam trochę nurtujących pytań odnośnie działalności gosp i licencji taxi - co trzeba spełnić aby nie doczepiła się ITD?

Awatar użytkownika
danielewicz
Posty: 72
Rejestracja: 2014-07-03, 17:55

Postautor: danielewicz » 2016-08-08, 23:28

Uber nie wymaga licencji, natomiast ITD nie jest tak wyrozumiała ;)
Będziesz zarabiał póki nie wpadniesz na kontroli, często urzędnicy sami zamawiają przejazdy. Koszt kontroli: ITD 8 tyś, US za brak kasy fiskalnej 2-20 tyś.
Też miałem dylemat ale koniec końców zrobiłem licencję i jeżdżę normalnie taxi.
Wybór należy do Ciebie, podobno można dobrze zarobić ale dla mnie ryzyko za duże...
Nie pij za kierownicą, stukniesz kogoś w zderzak i sobie rozlejesz.

Psud
Posty: 52
Rejestracja: 2013-02-08, 03:06

Postautor: Psud » 2016-08-09, 01:00

danielewicz pisze:urzędnicy sami zamawiają przejazdy.

Zastanawia mnie ta procedura.. Ciekawe czy rejestrują w uberze swoje prywatne karty, czy dostają na taką okazje specjalne karty bankowe z urzędu do prowokacji :>

danielewicz pisze:Koszt kontroli: ITD 8 tyś, US za brak kasy fiskalnej 2-20 tyś.


Co do ITD to:
1) Jeśli nie jeździsz jak pijany to nie zatrzymają zwykłej osobówki na drodze- ekstremalnie rzadka sytuacja
2) Nawet jeśli zgarniają cię na bok, mówisz szybko pasażerom że jak coś to są twoimi ziomeczkami, gasisz komórkę i ITD nic nie może zrobić (chyba że trafi się pasażer śmieszek, ale nawet gdyby, to nikła szansa żeby chciało mu się wlec potem do sądu, zeznawać i robić Ci pod górkę tylko dla hecy).
3) Co do US to jw. ktoś musiałby napisać na Ciebie imienny donos, a potem jeszcze ew. zeznać pod przysięgą w sądzie że faktycznie korzystał z twoich usług, albo był tego świadkiem. Musiałbyś komuś mocno zajść za skórę żeby chciało mu sie coś takiego robić.

Znam kilka osób jeżdżących w uberze (co prawda okazjonalnie- nie całymi dniami jako jedyne źródło zarobku) i sobie chwalą. Jak ktoś się boi prowokacji to zawsze może jeździć wieczorami i nocą.

Awatar użytkownika
krzlew
Posty: 101
Rejestracja: 2015-02-16, 11:57

Postautor: krzlew » 2016-08-09, 13:18

Z tego co wyczytałem to tylko w Krakowie walczą ostro z jeżdzącymi dla ubera poprzez zamawianie kursu i ujawniają się jako urzędnik a po chwili zjawia się ITD...
Sprawa idzie do sądu i jedyny wyrok jaki zapadł to 500zł grzywny...co nie zmienia faktu, że uważam iż każdy kto jeżdzi powinien odprowadzać podatki i choćby mieć licencje na przewóz okazjonalny z autem od 7 do 9 osób bo z tego co się orientuje aby legalnie jeżdzić dla uber należałoby spełnić takie warunki tj licencja na przewóz okazjonalny, działalność gospodarcza oraz auto 7-9 osobowe.

W trójmieście jeżdzi mój kolega, który póki co nie spotkał się z niczym zły i też bardzo sobie chwali jako dodatkową pracę w weekendy dlatego zastanawiam się cały czas nad startem, ale właśnie chce to robić na full legalu - czyli działalność gospodarcza.

A licencje na przewóz okazjonalny gdzie i jak można wyrobić? Jaki jest tego koszt?

Awatar użytkownika
ziaro
Posty: 650
Rejestracja: 2013-11-10, 23:59

Postautor: ziaro » 2016-08-10, 19:29

Jeżeli nie masz działalności to Uber nie aktywuje konta tobie za każdy przejazd jest wystawiony rachunek musisz normalnie rozliczyć się z podatku więc jeśli chodzi o kwestie podatkowe to wszystko jest w stu procentach legalna a ryzyko że dostaniesz karę jest naprawdę minimalne poza tym jeśli już nałożoną na ciebie karę to uber daje ci prawnika i ewentualnie pokrywa wszystkie koszty poza tym kto nie ryzykuje ten nie pije szampana ;D

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 210
Rejestracja: 2012-09-30, 13:35
Kontakt:

Postautor: Marcin125p » 2016-08-12, 16:16

A ile UBER prowizji bierze? Słyszałem że 25%.
Najtaniej jest posiadając 8-osobowe auto (pug 806/807, dłubnięty Sharan, T4 itp.) pójść po Skorpiona. Tam co prawda płacisz 4 zł za zlecenie, ale nie masz działalności. W weekendowe noce jest ogień, a w tygodniu, jak masz szczęście też da się przeżyć. Są upierdliwości - trzeba jeździć wg grafiku który sam ustalasz i gapić się ciągle w telefon, bo 80% zleceń bierzesz z giełdy (w weekendowe noce to akurat jest spoko, bo zleceń więcej niż aut i nie trzeba pilnować by komuś nie podebrać zlecenia). Największą zaletą Skorpiona jest częstotliwość dłuższych kursów. Na TAXI w Gdańsku kurs za 5 dych to rzadki rarytas, a najczęściej jeździsz za 10-20 zł. W Skorpionie często się lata po całym 3city i okolicznych wioskach.
Ja jestem złotówą :)

A! Przypomniało mi się! Jaki rodzaj działalności jest wpisany w Ewidencję? Na każdy przewóz osób wymagana jest licencja, więc urzędnik nie może tego wpisać, a wykonywanie działalności której PKD nie jest ujęte w Ewidencji jest niedozwolone. Poza tym UBER twierdzi (tak słyszałem) że jest to jedynie car sharing, to po co komu działalność skoro tylko dzieli się swoimi zasobami bez chęci zarobku, a kasę bierze jako podział kosztów?
UBER to w mojej ocenie kant, w którym UBER kantuje kierowców, oraz pasażerów udając taniego, co jest często nieprawdą. A kierowcy kantują Urzędy nie płacąc za licencję. Nie pchałbym bym się.
Tak. Taksówkarze też kantują. Ale nie wszyscy.

Psud pisze:Co do ITD to:
1) Jeśli nie jeździsz jak pijany to nie zatrzymają zwykłej osobówki na drodze- ekstremalnie rzadka sytuacja


Dwa razy w mojej krótkiej karierze widziałem ITD pod lotniskiem.
125p...ociech
Najfajniejsze są włoskie sportowe sedany z lat 60-tych. Dlatego mam 125p.

Awatar użytkownika
Janusz Desperski
Posty: 256
Rejestracja: 2012-08-04, 23:35
Miejscowość: Gdynia
Posiadany Pojazd: Atu 1/2 + 1/2 Orikari 1.6 GSi ex-HGF powered by BMW & LPG Team
Data urodzenia: 12 lis 1991

Postautor: Janusz Desperski » 2016-08-13, 00:10

ziaro, przecież gadaliśmy na ten temat, że Uber w razie Twoich problemów to tylko położy na Ciebie laskę, a nie da Ci prawnika, czy pokryje koszty.

http://www.wykop.pl/artykul/3294779/bed ... -za-ubera/
Jest:
Polonez Atu+ GSi '98/'99 23E LPG 238 tys. km
Polonez Caro+ GLi '99 92U LPG 210 tys. km
Polonez Caro + GLi '00 LPG 60 tys. km
Lublin 3 2,4 TD Andoria 3,5t '00 340 tys. km

Awatar użytkownika
Kaspar
Posty: 56
Rejestracja: 2015-11-02, 22:53

Postautor: Kaspar » 2016-08-13, 00:37

To co jest na wykopie to tylko urzędnicza dywagacja, nawet jeśli podstawili kontrolera to należy pamiętać, że zapłacił on za kurs firmie UBER a więc nie można oskarżyć bezpośrednio kierowcy z którym się jechało o przyjęcie korzyści finansowej i tym samym przybić mu zrealizowanie zlecenia przejazdu bez wymaganych uprawnień.

Niestety często sami kierowcy poddają się karze i tym samym przyznają się do czegoś czego nie zrobili.

Ukarać urzędnik może, bądź konkurencja podpierdolić może w jednym przypadku:
- gdy zamówi kurs przez apke a po jego zakończeniu niby w ramach wdzięczności za miły przejazd wręczy kierowcy choćby 1gr. a ten tego grosza przyjmie. Wtedy zachodzi prawne wykonanie przewozu na rzecz osoby trzeciej i jest podstawa do wpierdzielenia mandatu dla kierowcy bez właściwych uprawnień oraz przystosowanego do tego celu samochodu.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 210
Rejestracja: 2012-09-30, 13:35
Kontakt:

Postautor: Marcin125p » 2016-08-13, 10:22

Yyyy... no ale dlaczego nie można oskarżyć kierowcy? To nie UBER wykonał przewóz tylko kierowca, za co otrzymał wynagrodzenie. UBER jest tylko pośrednikiem i jest czysty.
125p...ociech

Najfajniejsze są włoskie sportowe sedany z lat 60-tych. Dlatego mam 125p.

Awatar użytkownika
Kaspar
Posty: 56
Rejestracja: 2015-11-02, 22:53

Postautor: Kaspar » 2016-08-13, 11:25

Wg czego twierdzisz że pieniądze trafiły na konto kierowcy?? Właśnie jak napisałeś, UBER jest pośrednikiem i to na jego konto w pierwszej kolejności kasa trafia, on to potem rozlicza się z tobą w systemie tygodniowym odliczając prowizję określoną w zawartej umowie. W związku z powyższym nie jesteś stroną transakcji w takim przejeździe.

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 210
Rejestracja: 2012-09-30, 13:35
Kontakt:

Postautor: Marcin125p » 2016-08-13, 12:20

A kim jesteś? W każdym sądzie każdy prokurator udowodni że Ty, jako przewoźnik czerpałeś korzyści, czego dowodem będzie wyciąg z rachunku. To Tobie grożą wszystkie konsekwencje, a UBER jest czysty. Oni nie muszą mieć licencji, a przewoźnik musi.
Uzbrojenie auta kosztuje ok. 2500 zł. Jako taksówkarz możesz wybrać ryczałt i jeździć dla MyTaxi gdzie zasady są podobne jak w UBERze i mieć święty spokój.
Ja nie mam nic przeciwko kierowcom Ubera, tylko przeciwko Uberowi który dyma kierowców i pasażerów (zmienne stawki).
125p...ociech

Najfajniejsze są włoskie sportowe sedany z lat 60-tych. Dlatego mam 125p.

Awatar użytkownika
Kaspar
Posty: 56
Rejestracja: 2015-11-02, 22:53

Postautor: Kaspar » 2016-08-13, 23:00

Marcinie.Nie jesteś przewoźnikiem bo nie masz licencji, jesteś kierowcą, masz prywaty wóz i możesz sobie nim wozić kogo chcesz i jak chcesz. Na rachunek wpłyną pieniądze z firmy UBER za stosowny okres rozliczeniowy zgodnie z zawartą umową zawartą między kierowcą a UBERem. To o czym piszesz z uzbrojeniem auta itp. oczywiście jak najbardziej jestem za, masz z bani całą UBERową nagonke. Jeśli nie siedzisz choć jednym palcem w kodeksie karnym to nie wybronisz sie nawet z potyczki słownej, nie mówiąc już o tym jak wylądujesz na wokandzie. Jestem pasjonatem motoryzacji przede wszystkim, z racji wykształcenia prawniczego staram się tu przekazać prostym językiem że nie tak łatwo jakby się zdawało jest uwalić kierowce UBERa. Z mojej wiedzy wynika, że kierowcy UBERa, którym stawiano "zarzuty" często poddawali się dobrowolnie karze bez walki. Nie każdy chce, ma czas czy kase na dziobaka, stąd rozjuszenie przeciwników UBERa że można ukarać takiego lewego kierowce na 100 różnych sposobów ;)

Awatar użytkownika
ziaro
Posty: 650
Rejestracja: 2013-11-10, 23:59

Postautor: ziaro » 2016-08-14, 01:48

Dokładnie tak Kaspar zgadzam się z tobą w 100 procentach podstawowa zasada jeżeli jezdzisz na Uberze to wrazie kontroli mówisz że.jedziesz prywatnie i nie przyjmujesz mandatu bo to oznacza przyznanie się do winy oraz najlepiej odmawiasz składania zeznań bo masz do tego prawo nie zgodzę się z tym że.Uber dyma kierowców fakt 25 procent prowizji to.dużo ale.to.jedyne koszty gdyby to się nie opłacało to.by.nikt nie śmigał.dla Ubera i nie brał w lesing np.30 aut podstawowa zasada.ubera to nowe proste bezawaryje auto .na gaz wtedy możesz.zarobić fajną kase

Awatar użytkownika
Marcin125p
Posty: 210
Rejestracja: 2012-09-30, 13:35
Kontakt:

Postautor: Marcin125p » 2016-08-14, 08:21

A co w sytuacji gdy pasażer potwierdzi że za kurs zapłacił?
125p...ociech

Najfajniejsze są włoskie sportowe sedany z lat 60-tych. Dlatego mam 125p.

Awatar użytkownika
Kaspar
Posty: 56
Rejestracja: 2015-11-02, 22:53

Postautor: Kaspar » 2016-08-14, 09:16

Marcinie, to co powyżej napisałem, jeśli jako kierowca UBERA przyjmiesz choćby 1 grosz w gotówce to jest problem. Jeśli nie, czyli pasażer płaci tradycyjnie poprzez kartę płatniczą zarejestrowaną w klienckiej aplikacji UBER wtedy pieniądze trafiają na konto firmy UBER a nie bezpośrednio na rachunki poszczególnych kierowców. Nawet jeśli klient weźmie fakturę po przejeździe to na tym dokumencie jako sprzedający widnieje firma UBER.

Dla obecnych i przyszłych kierowców 2 żelazne zasady: pod żadnym pozorem nie przyjmować za kurs gotówki ani innych fantów oraz jeździć zawsze z włączoną aplikacją we wskazane w niej przez "klienta" miejsce/miejsca. Dodatkowo warto postarać się o rozszerzone NW na pasażerów, koszt około 35-50zł a w razie jakiegoś ubytku na zdrowiu w trakcie wykonywania przejazdu zostawiasz pasażerom nr ubezpieczenia, zwłaszcza że w trójmieście z UBERA korzysta wielu obcokrajowców.


Wróć do „Ogólne/Off Topic”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość