Regulamin Pomorskiego Forum FSO

xxx
Posty: 1838
Rejestracja: 2012-07-01, 08:37

Regulamin Pomorskiego Forum FSO

Postautor: xxx » 2012-07-01, 09:16

I. Rejestracja:



1. Czynne uczestnictwo w Forum wymaga rejestracji.

2. Bierne uczestnictwo w Forum (czytanie) również wymaga rejestracji na Forum, dostępny
jest tylko Regulamin.

3. Rejestracja jest bezpłatna i dobrowolna.

4. Zarejestrowanie się oznacza zaakceptowanie poniższego Regulaminu.

NIEZNAJOMOŚĆ REGULAMINU NIE ZWALNIA OD JEGO STOSOWANIA


5. W celu rejestracji WYMAGANE jest podanie informacji w rubrykach:
a) użytkownik - nazwa użytkownika - nick
b) hasło za pomocą którego będziesz się logował do forum,
c) adres e-mail na który będzie dostarczana korespondencja e-mail'owa oraz powiadomienia od administracji Forum,
d) skąd - nazwa miejscowości zgodna z faktycznym miejscem zamieszkania. Niedopuszczalne jest wpisywanie w tym polu nazwy województwa, lub symboli z tablic rejestracyjnych, w tym polu umieszczamy nazwę miejscowości
e) wiek użytkownika
f) posiadany samochód, w przypadku braku takowego wpisanie brak pojazdu

ZA NIE WYPEŁNIENIE ZGODNIE Z POWYŻSZYM WZOREM PROFILU NASTĘPUJĄ KONSEKWENCJE W POSTACI:
-PODWYŻSZENIE POZIOMU OSTRZEŻENIA O 1 PUNKT (ZA NIE WYPEŁNIONY PROFIL W CIĄGU TYGODNIA OD UPOMNIENIA)
-ZAKAZ PISANIA POSTÓW (PO 3 TYGODNIACH OD UPOMNIENIA)
-USUNIĘCIE KONTA (PO MIESIĄCU OD UPOMNIENIA)
KAŻDY UŻYTKOWNIK DOSTANIE TYLKO JEDNO UPOMNIENIE



6. Podanie pozostałych danych jest nieobowiązkowe. W przypadku podawania gdziekolwiek na Forum swoich danych osobowych użytkownik oświadcza, że robi to dobrowolnie i na własną odpowiedzialność.

7. Awatar(obrazek pod nazwą użytkownika)musi spełniać następujące wymagania:
a) maksymalne wymiary: 120x100 pikseli,
b) maksymalny rozmiar pliku z emblematem: 12 KB,
c) nie może zawierać treści powszechnie uważanych za obraźliwe,

8. Rejestracja użytkownika może być uniemożliwiona w razie jakichkolwiek wątpliwości lub niezgodności danych personalnych.

9. Użytkownik rejestruje się na Forum tylko jeden raz. W przypadku stwierdzenia, że jeden użytkownik zarejestrował się więcej niż jeden raz, wszystkie jego konta mogą zostać skasowane, lub jego główne konto może zostać zablokowane.


II. Uprawnienia użytkownika korzystającego z Forum:

1. Użytkownik ma prawo do:

a) czynnego/biernego uczestniczenia w Forum, czyli korzystania z niego przestrzegając w/w zasad rejestracji,
b) umieszczania tematów, postów, zdjęć, wypowiadania się na łamach forum, do zamieszczania ogłoszeń kupna/sprzedaży, zgodnie z tematyką działów Forum,
c) uczestniczenia w spotkaniach, zlotach, zawodach organizowanych przez użytkowników Forum.
d) składanie skarg i zażaleń/nowych propozycji związanych z użytkownikami Forum jak również z organizacją na Forum.
e) dochodzenia swoich praw w przypadku naruszenia godności osobistej


III. Obowiązki użytkownika korzystającego z Forum:


1. Unikaj zakładania wątków dotyczących tematów wielokrotnie już omówionych i/lub kwestii uznawanych na forum za oczywiste. W tym celu należy:
a) użyć wyszukiwarki forum. Ilość tematów na forum jest ogromna i możliwe, że ktoś założył już temat który chcesz stworzyć,
b) zapoznać się z listą tematów w dziale FAQ (często zadawane pytania),


2. Unikaj powielania istniejących już tematów. Przed założeniem tematu dotyczącego jakiegoś aktualnego zagadnienia sprawdź na kilku ostatnich stronach w danym dziale, czy temat nie został już stworzony.

3. Nowe wątki zakładaj w odpowiednich działach. Każdy z działów ma opis określający jego tematykę, dlatego przed założeniem nowego tematu należy zapoznać się z opisami wszystkich działów. Jeżeli nie masz pewności, który dział jest najodpowiedniejszy dla Twojego tematu, umieść go tam, gdzie według Ciebie pasuje najlepiej - najwyżej zostanie przeniesiony przez moderatora.

4. Powstrzymuj się przed umieszczaniem podobnych lub takich samych tematów/postów w kilku miejscach jednocześnie. Takie postępowanie będzie postrzegane jako zaśmiecanie forum i będą z tego wyciągane konsekwencje karne. Jeżeli wracasz do jakiegoś zagadnienia, dopisz się w tym temacie, w którym była o tym mowa, zamiast zakładać nowy.

5. Wątki tytułuj konkretnie, w sposób mówiący w skrócie o tym, czego dotyczą. Pamiętaj, że nadając tematowi konkretny tytuł, ułatwiasz innym korzystanie z forum i jednocześnie zwiększasz swoje szanse na uzyskanie odpowiedzi.

6. Unikaj w danym wątku zamieszczania kilku swoich postów z rzędu. Kolejny post musi być przedzielony przynajmniej jednym postem innego użytkownika chyba, że jest to typowe odświeżenie starego tematu.

7. Unikaj zbaczania z głównego tematu wątku, ze szczególnym uwzględnieniem osobistej wymiany zdań (sprawy prywatne należy załatwiać przez PW). Za posty nie na temat moderator/admin może przyznać ostrzeżenie lub zamknąć temat.

8. Zwracaj uwagę na jasność wyrażanych opinii, ich zawartość merytoryczną, a także na estetykę i kulturę swoich wypowiedzi. Treść każdej wypowiedzi powinna wnosić na forum nowe i pozytywne elementy. Treść wypowiedzi nie może składać się z samego cytatu, musi zawierać komentarz autora postu. Należy do minimum ograniczać wielkość wklejanych cytatów.

9. Powstrzymuj się od niekulturalnego komentowania tematu wątku, poziomu czyjejś wypowiedzi etc. Jeżeli uważasz, że czyjś post narusza regulamin lub prowokuje do tego innych, proponujemy zgłosić go administratorowi/moderatorowi.

10. Powstrzymuj się od zamieszczania postów nic nie wnoszących do dyskusji, np. o treści
"lol", "zgadzam się w pełni z przedmówcą", "nie wiem" , "nie interesuję się tym" oraz postów będących wyłącznie powtórzeniem informacji podanych już w wątku przez innego uczestnika forum. Niedozwolone jest umieszczanie postów o treści "Było!", "Szukaj!" bez podania dokładniejszych wskazówek (np. odnośnika do tematu, w którym dane zagadnienie było omawiane, lub haseł pomocnych przy korzystaniu z wyszukiwarki forum/internetowej).

11. Stosuj się do ogólnie przyjętych zasad ortografii

12. oferty handlowe (tylko związane z motoryzacją) mogą być umieszczane tylko za zgodą administracji zapytania kierować do administratorów


IV. Usunięcie użytkownika Forum w trybie zwyczajnym:


1. Konto użytkownika, który nie wysłał żadnego postu zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 3 miesięcy od daty ostatniego zalogowania.

2. Konto użytkownika, który wysłał co najmniej jeden post zostanie skasowane nie wcześniej niż po upływie 6 miesięcy od daty ostatniego zalogowania.

3. Konto użytkownika, który nie dopełnił obowiązków, o których mowa w rozdziale I. punkt 5. zostanie usunięte w terminie 7 dni od założenia.

4. Konto użytkownika może zostać usunięte na jego własną prośbę.



V. Usunięcie użytkownika Forum w trybie nadzwyczajnym:


1. Konto użytkownika, który nie przestrzega zasad ogólnej kultury, w szczególności obraża innych użytkowników forum może zostać usunięte:
a) w trybie natychmiastowym, bez powiadomienia - dotyczy nowych użytkowników Forum, których wszystkie posty spełniają w/w. przesłanki lub prowokują do ich zaistnienia,
b) po niedostosowaniu się do pouczenia administratora/moderatora otrzymanego e-mailem oraz zamieszczonego przy poście/odpowiedzi upomnianego (dotyczy wszystkich zarejestrowanych użytkowników),

2. Ponadto zostanie zablokowana możliwość rejestracji użytkownika z takim samym nr IP.

3. Administrator zastrzega sobie prawo do usunięcia postów wysłanych przez w/w użytkownika.

VI. Zamykanie tematów

temat może być zamknięty w przypadku:
-zdublowania tematu
-bytności tematu wyczerpującego dane zagadnie (wymagane jest używanie opcji szukaj)
-na prośbę autora tematu

VII. Kary



1. Karę w postaci ostrzeżenia/zablokowania/usunięcia otrzymuje użytkownik który:
a) nie dostosuje się do ogólnych zasad netykiety,
b) wykazuje brak kultury wobec innych użytkowników Forum,
c) narusza zasady kultury wypowiedzi zarówno na Forum jak i w wiadomościach prywatnych (PW)
d) „nabija” sztucznie ilość postów lub pisze nie na temat,
e) nie stosuje zasad pisowni
f) nie wypełnił profilu zgodnie ze wzorem zamieszczonym w regulaminie

2. Posty i wątki niezgodne z regulaminem będą usuwane lub ich treść będzie modyfikowana przez moderatorów/administratorów.

3. Awatary, podpisy i inne pola pozostawione do dyspozycji użytkownika również mogą być modyfikowane, a niekiedy blokowane, jeżeli będą zawierać niedozwolone treści.

4. Użytkownicy nagminnie naruszający postanowienia regulaminu i ignorujący upomnienia moderatorów powinni liczyć się z możliwością zablokowania im dostępu do forum. Także jednorazowe przewinienia, uznane przez administratora/moderatora za ciężkie, mogą zaowocować tym samym bez uprzedniego upomnienia.

Zablokowanie dostępu do forum (zwane "banem") może mieć następujący charakter:
a) czasowy określony - konto użytkownika zostanie zablokowane na czas określony przez administratora w momencie zablokowania, po upływie tego czasu konto zostanie odblokowane,
b) permanentny - konto zostanie zablokowane na zawsze bądź usunięte z bazy forum.

2. Niezależnie od czasu trwania bana, a stosownie do przewinień użytkownika i możliwości technicznych, konto może być zablokowane:
a) imiennie - użytkownik nie będzie mógł zalogować się ze swoim nickiem, ale będzie mógł przeglądać forum lub założyć nowe konto,
b) poprzez adres IP komputera - użytkownik w ogóle nie będzie mógł się połączyć z forum z danego adresu IP,

3. Stosownie do charakteru bana i przewinienia użytkownika każde jego nowe konto będzie natychmiast usuwane w przypadku stwierdzenia, że właściciel jest osobą niepożądaną.


VIII. Regulaminy dodatkowe, w danych działach obowiązują następujące regulaminy dodatkowe:

dla działu Silnik:

Wysłany: 2012-07-01, 11:32 konwencje na tym forum
1. używamy opcji szukaj!
2. w celu zdiagnozowania problemu na początku tematu wpisujemy następujący przedrostek:
-[OHV] dla silników Polonezowskich,
-[115c] i [116c] dla silników 1500 i 1300 Fiata 125p starego typu,
-[K16] dla silników Rovera
-[DOHC] dla silników Fiat DOHC
-[OHC] dla silników Ford i Fiat OHC
-[XUD] dla silników Citroen 1,9D
-[inny] dla nie wymienionych wyżej
3. tytuł tematu powinien przedstawiać problem, tematy zatytułowane POMOCY!! będa usuwane

dla działu Giełda

1. ogłoszenia piszemy w odpowiednich działach,
2. ogłoszenie musi zawierać cenę, stwierdzenie cena do uzgodnienia bez podania ceny traktowane jest jako brak ceny, co za tym idzie ogłoszenie jest kasowane, powyższa zasada nie dotyczy ogłoszeń oddam lub zamienię i kupię
3. pod okienkiem do wpisywania postu jest ustawianie ważności tematu, ważność można ustawiać od 1 dnia do maksymalnie miesiąca, ogłoszenia bez ustawienia ważności będą kasowane

dla działu Nasze Pojazdy

1. w jednym temacie prezentujemy jedno auto
2. wzór nazwy tematu: Polonez 1500 1978-Zdzichu, dozwolone jest pisane o autach poprzednich w temacie
3. nie jesteśmy kółkiem wzajemnej adoracji, każdy kto napisze o swoim pojeździe może się spodziewać opinii pochlebnych i krytycznych
4. auta z poza FSO można opisywać, o ile są to auta klasyczne lub Youngtimery, do opisywania przemieszczaczy zostanie utworzony temat dupowóz na forum ogólnym

Zastrzegamy sobie prawo do zmian regulaminu.
Ostatnio zmieniony 2013-09-10, 15:00 przez xxx, łącznie zmieniany 5 razy.

xxx
Posty: 1838
Rejestracja: 2012-07-01, 08:37

Postautor: xxx » 2013-01-08, 17:16

zapraszam do zapoznania się ze zmianami regulaminu które wchodzą w życie z dniem dzisiejszym

xxx
Posty: 1838
Rejestracja: 2012-07-01, 08:37

Postautor: xxx » 2013-02-05, 20:57

przypominam że: NIEZNAJOMOŚĆ REGULAMINU NIE ZWALNIA OD JEGO STOSOWANIA więc Ci którzy jeszcze nie uzupełnili swoich profili zrobili to jak najszybciej, pola profilu są po to by pomóc nam jako organizatorom spotkań byśmy wiedzieli w jakich okolicach robić wyjazdowe spotkania gdy się zrobi ciepło i do celów statystycznych


Wróć do „Regulamin”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość